Pantropica, waarom Orchideeën Hoeve verder gaat onder een nieuwe naam

In een spectaculaire onthulling, geleid door Thomas en Jeroen Maarssen samen met burgemeester Roger de Groot, heeft het iconische familiebedrijf dat ooit bekend stond als de Orchideeën Hoeve, zijn nieuwe naam onthuld: Pantropica. Wat ooit begon als een eenvoudige bloemenkwekerij in 1919, is uitgegroeid tot een tropische dagattractie met een jaarlijks bezoekersaantal van meer dan 423.000.


Meisje met verrekijker in de jungle


De transformatie van de Orchideeën Hoeve tot Pantropica markeert een nieuw hoofdstuk voor dit geliefde park in Flevoland. De naam Orchideeën Hoeve deed het park al jaren tekort, maar met de komst van Pantropica wordt een wereld vol avontuur en tropische pracht geopend. Deze overkoepelende, internationale naam belichaamt de uitgestrektheid en diversiteit van de tropen en biedt ruimte voor verdere groei en ontwikkeling van deze unieke bestemming.


Het nieuwe logo van pantropica


Een nieuwe naam, een nieuw tijdperk

De schoen begon al een tijdje te wringen, en dat kwam niet uit de lucht vallen. Na jaren van ongekende groei en een opmerkelijke transformatie staat het bedrijf nu op de kaart met een geheel overdekt park dat bezoekers uitnodigt voor een avontuurlijke reis door tien verschillende continenten. Voor Thomas Maarssen, een van de eigenaren van het familiebedrijf, was het echter geen gemakkelijke beslissing om afscheid te nemen van de vertrouwde naam Orchideeën Hoeve. Afscheid nemen van een naam doe je echter niet zomaar, zeker niet van iets wat je zoveel goeds heeft gebracht en zo vertrouwd is geworden', zegt hij.


Toekan


Een bescheiden begin

Het verhaal begon veertig jaar geleden, toen de ouders van Thomas en zijn broer Jeroen de naam Orchideeën Hoeve bedachten om orchideeën te kunnen verkopen op de veiling in Aalsmeer. 'Veertig jaar geleden was de orchidee een bijzonderheid. De plant werd geassocieerd met moeilijk te houden, duur en warme oorden. Dat waren de ingrediënten die mensen aanspraken en vormden een aantrekkelijk thema voor de aanleg van de eerste tropische tuin in 1989. Het begin van de attractie', legt Thomas uit.


Shoppen op de Panmarket


Een zoektocht naar identiteit

De zoektocht naar een nieuwe naam was een uitdagende taak. 'Wij zijn er achter de schermen jaren mee bezig geweest. Honderden namen zijn voorbij gekomen en uiteindelijk hebben wij richting gevonden door inspiratiesessies met jaarkaarthouders, medewerkers en Bernard Klaassen van Ygenzinnig', vertelt Thomas. Het resultaat van deze zoektocht was Pantropica, wat letterlijk 'geheel tropisch' betekent. 'Pan' komt van het woord Pangea, het supercontinent van 250 miljoen jaar geleden waaruit alle huidige continenten zijn ontstaan, en verwijst naar het Griekse woord voor 'geheel'. 'Tropica' staat voor de tropische hoogtepunten in het park die bezoekers kunnen ervaren, beleven en ontdekken.


Kinderen spelen in PanAvontura


Een nieuw begin

Voor Jeroen Maarssen is Pantropica meer dan alleen een naamswijziging. 'Het geeft koers aan onze ambities om het park nog verder uit te breiden en het opent tevens de weg naar een grotere naamsbekendheid op de (inter)nationale mark', zegt hij. De lancering van Pantropica wordt ondersteund door commercials op landelijke radio en tv, waarbij slim wordt ingespeeld op de nieuwe slogan 'Even in een andere wereld'. Bovendien liggen er al plannen klaar voor de bouw van een gloednieuw continent, met onder andere een groot speelgedeelte voor jonge ontdekkingsreizigers.




Reacties op "Pantropica, waarom Orchideeën Hoeve verder gaat onder een nieuwe naam"

Letitsia schreef:

16-02-2024

Och ja alles wordt wat Nederlands is kapot gemaakt.
Onze hele cultuur dus waarom dit niet?

 

Schrijf een reactie

Uw emailadres blijft verborgen

 

 

Anti Spam code

Type onderstaande code over in het veld eronder om aan te tonen dat u geen spam bent.