Prachtige Tour met enthousiasme fantastisch
Prachtige Tour met enthousiasme fantastisch
Prachtige dieren
Kinderen weten niet wat ze mee maken
Dikke aanrader
Onbegrijpelijk schandalig
Onbegrijpelijk schandalig
Op 27 okt stond de kamelensafari gepland als vriendinnen uitje. Mail ontvangen met het programma. Vanaf 11 uur welkom, 11:30 uur starten. Wees op tijd.
Dat waren wij. 11:10 geparkeerd, gemeld bij de balie dat wij er waren. Heel fijn ontvangst van Sanne en direct naar de toiletten gevraagd.
Twee toiletten, 1 bezet. We gaan naar het toilet, alledrie. Twee zijn er klaar, we wachten er nog op 1. We zien de groep naar buiten lopen, we laten een andere deelnemer weten dat we eraan komen. Eigenaar komt er achteraan en maant ons aan te sluiten. Uh ja, we komen eraan. 11:21 lopen we het buiten terrein op en we kunnen de groep niet vinden. Kruisen nogmaals de eigenaar en die stuurt ons met boze woorden en een handgebaar een richting op. Want wij zijn te laat en hebben de groep niet gevolgd. Wat in verwarring lopen we die richting op en zien nog steeds geen groep maar wel een privé woonhuis. Dat leek ons niet goed en we dwalen wederom over het terrein. Terug naar de balie en daar komt de eigenaar boos en agressief op ons af. We moeten maar weg, krijgen ons geld terug. HIJ IS HIER DE EIGENAAR schreeuwt hij. Sanne komt aangelopen, schrikt hier ook van. Kan niet aangeven dat we inderdaad slechts naar het toilet waren gegaan direct naar aankomst. Hij is gigantisch verbaal grensoverschrijdend bezig. We vragen aan Sanne of we iets met hem te maken hebben tijdens de rondleiding. Ze beaamt van niet en we zijn met haar meegelopen. Voor de duidelijkheid, om 11:30 zaten we in de zaal voor de presentatie. Gewoon op tijd. Sanne heeft een prima gedaan. Wij moesten echt even bijkomen maar waren blij dat we ons uitje door hebben laten gaan. Maar deze eigenaar moet echt stoppen met klant contact. Ga ergens tussen de kamelen zitten maar blijf weg van mensen. Ongehoord en schandalig. Ik heb dit ook vermeld bij het Google formulier wat het bedrijf vraagt in te vullen. Dus ook daar gewoon transparant in geweest. En nu zie ik (Tsja gelukkig ) dat wij niet de enige zijn met deze ervaring.
Reactie van Jochem
26-11-2023
Ik geef je helemaal gelijk dat deze man niet in contact mag komen met klanten. Hij heeft een kort lontje, en verbaal heel agressief. In plaats van een rustig gesprek aan te gaan steekt hij al roepend een monoloog af en is niet voor reden vatbaar. Het is volgens hem altijd de schuld van de bezoeker, zoals hier in zijn reactie te lezen. Alles loopt niet altijd zoals je zou willen, er kan al eens iets mis gaan, en dat moet dan op een rustige manier opgelost. Jammer dat er op dit bedrijf veel slechte ervaringen zijn als het allemaal eens niet 100% perfect loopt.
Reactie van frank smits
31-10-2023
Bedankt voor je reactie, hoewel we enigszins verrast zijn door je standpunt. We willen graag enkele punten ophelderen met betrekking tot je ervaring op ons evenement. Allereerst werd iedereen duidelijk verteld dat het evenement om 11.30 uur zou beginnen en dat de ontvangst om 11.00 uur was. Onze medewerkers deden hun best om iedereen op tijd naar de presentatieruimte te leiden om de presentatie vlot te laten verlopen. Het lijkt erop dat je er de voorkeur aan gaf om niet eerder te gaan. De eigenaar, die druk aan het werk was in de stallen, heeft je tweemaal verzocht om met de groep mee te gaan. Jouw reactie was echter niet bepaald beleefd, aangezien je beweerde dat de presentatie pas om 11.30 uur begon Later, toen je realiseerde dat de groep al was vertrokken, was je verontwaardigd. Op dat moment werd je geadviseerd om naar huis te gaan, aangezien je blijkbaar niet van plan was om naar de instructies van het personeel te luisteren. We begrijpen dat misverstanden kunnen ontstaan, maar het lijkt erop dat in dit geval de verwarring vooral te wijten was aan onvoldoende medewerking aan jouw kant. We willen onze diensten voortdurend verbeteren, maar we verwachten ook dat onze gasten zich houden aan de aanwijzingen die worden gegeven om een soepel verloop van het evenement te garanderen.
Bezoek 9 september 2023
Bezoek 9 september 2023
We vonden het een mooi bezoek aan jullie bedrijf.
De presentatie was duidelijk. Een opmerking hierover. Probeer het verhaal iets langzamer te vertellen, dan is het nog beter te volgen. Lag mogelijk ook aan de leeftijden van de groep. Er werden diverse vragen door ons gesteld. Deze werden goed beantwoord.
Ook de rondleiding was leuk. Goede uitleg.
Het kameelschieten was een fijne opvulling van het programma. Ook de pannenkoeken, gebakken van de kameelmelk liet ons goed smaken. Alles bij elkaar een geslaagde middag.
Super gave excursie
Super gave excursie
Heel leerzaam. Heel leuk voor jong en oud. Onze gids Tamara heeft het super goed uitgelegd.
Leerzaam
Leerzaam
Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door het vriendelijke personeel, dat vol passie sprak over hun werk en de kamelen. Ze waren zeer deskundig en bereidwillig om al mijn vragen te beantwoorden. We kregen een interessante rondleiding over het terrein, waarbij we veel konden leren over de kamelen en hun verzorging.
Een bijzondere dag
Een bijzondere dag
Laatst was ik bij kamelenmelkerij Smits. Hier heb ik een discoverytour gedaan. Dit hield in dat ik zelf mocht rondlopen met een informatieboek en wat lekkers om aan de kamelen te geven. Aan het eind van de tour mochten we ook wat melk proeven. Ik was aangenaam verrast door de milde en romige smaak van de melk. Het had een lichte zoetheid en was duidelijk anders dan andere zuivelproducten die ik eerder had geproefd. Het was ronduit geweldig!
Slecht
Slecht
Mondelinge toezegging die daarna is ingetrokken voor het verzetten. Wij zaten met een zieke die we als we dit wisten naar de oppas konden brengen. Erg slecht.
Reactie van Smits
07-04-2023
geachte heer/mevrouw, u belde 1 uur voor tijd af, dat u visite had. Er was geen sprake van een zieke. 2 collega's hebben u te woord gestaan en beide keren ging het om visite. We hebben ook mondeling niks toegezegd. We hebben aangegeven dat we niks voor u konden betekenen en dat u een mail moest sturen. Ook dat heeft u niet gedaan. De kamelensafari was uitverkocht. Als u kaartjes heeft voor een bioscoop of theatervoorstelling krijgt u geen geld terug of kunt u gratis verplaatsen omdat u niet meer kan en dan zeker niet 1 uur voor aanvang. Als mensen hier minimaal 1 werkdag vooraf aangeven dat ze niet kunnen komen, zijn wij meer dan bereid mee te denken door bijvoorbeeld te verplaatsen.
Kinderfeestje!!
Kinderfeestje!!
We hebben hier het kinderfeestje van onze dochter gevierd. De ervaring is met een woord FANTASTISCH!
Wat een mooie dieren, wat hebben we veel geleerd en wat een enthousiaste jongeman heeft dit feestje begeleid. Echt een aanrader.
Vreselijk
Vreselijk
I am very angry and disappointed with what happened to us today on the Camel dairy Smits (kamelenmelkerij Smits).
After 1 hour and 15 minutes of travel, we got there very excited, but when we arrived, a very rude attendant kicked us out of the place, just because while I was waiting in line to show our tickets, my husband climbed a little staircase that led to the restaurant looking for a toilet for our 9 year old daughter who was in desperate need to use the toilet. All of the sudden, this attendant started yelling at my husband, my husband tried to talk to him, I also tried to talk to him, but screaming he opened the door and let us out, not even tried to listen to us. My 9 year old daughter couldn't even use the the toilet and came out crying very scared. It was a very frustrating and traumatizing journey for a child. Horrible! Do not recommend it to no one! 😡😡😡😡
Reactie van Kamelenmelkerij
07-02-2023
Dear Madam, We are sorry for the bad experience. We have heard the site off our employe. And we have a clear vision of the situation. Unfortunaley, you have not contacted our office to discuss the situation. Therefor I can’t do anything for you because of this. We would have liked to speak to you in person instead of just reading a bad review on this site. Beste Mevrouw, Wat onzettend spijtig om te horen dat jullie een slechte ervaring hebben gehad bij een bezoek aan onze melkerij. We hebben gesproken met de betrokken medewerker en hebben een helder beeld van de situatie. Helaas heeft u geen contact opgenomen met ons kantoor om deze situatie te bespreken. Hierdoor kan ik helaas niets voor u betekenen. We hadden u graag persoonlijk gesproken in plaats van enkel een slechte recensie te lezen op de site.
kinderfeestje
kinderfeestje
zeer leuk voor kinderen, erg leerzaam en vriendelijke mensen die fijn en duidelijk uitleg geven over alles en alle vragen goed kunnen beantwoorden.
supper gaaf
supper gaaf
erg gezellig personeel was er vriendelijk. de uitleg van de eigenaar wes erg leuk om te hooren. zeker de moeite waard.
Niet geslaagd
Niet geslaagd
Wat een onvriendelijke eigenaar. Slechte uitleg;denigrerende opmerkingen over pimpernel vlinder waardoor hij zijn bedrijf in eerste instantie niet van de grond kreeg; verteld dat kinderen gerust op de kamelen mogen zitten maar als iemand ze dan per ongeluk op de nek zet ipv bult ( wat eigenaar niet had uitgelegd) ben je opeens een dierenbeul; niet verteld op welke kamelen je wel en op welke niet mag zitten, pas wanneer kind al op een verkeerde zit, alles zelf moeten uitvogelen.
Geen waar voor je geld!
--
Reactie van Kamelenmelkerij Smits
--
Dank je wel voor je recensie.
Vervelend om te horen dat u het niet naar uw zin heeft gehad.
In het belang van de veiligheid voor mens EN dier wordt er zeker verteld op welke dieren je mag zitten en waar je dat moet/mag doen.
Maar in een grote groep, weten we ook dat niet iedereen staat op te letten of het niet heeft gehoord.
We zijn blij dat u dit onder de aandacht brengt, zodat mensen snappen dat je inderdaad niet op de nek van een kameel mag zitten, omdat dat niet diervriendelijk is.
In de afgelopen 12 jaar is het nog niet voorgekomen dat iemand op de nek van een kameel ging zitten, omdat de meeste snappen dat dit best zielig is!
Het welzijn van onze dieren staat hier bovenaan en dus is het van groot belang dat je geen dieronvriendelijke dingen doet.
Op de nek van een kameel zitten, valt hier dus ook onder.
Alom geslaagd dagje uit
Alom geslaagd dagje uit
We hebben met een groep van 60 man goed gegeten. We voelden ons erg welkom en mochten zoveel eten en drinken as we wilden. Eten was goed verzorgd. Het personeel vriendelijk.
Nooit meer.
Nooit meer.
Wij werden eigenlijk niet ontvangen. Wij waren met een bus met ouderen.
Hadden een lunch besteld met vliegend tapijt en er stond een lopend buffet waar de vliegen opzaten.
Moesten de soep zelf opscheppen, ook de koffie en thee zelf inschenken
s'Middags hadden we gebak met koffie en thee en moesten zelf de kannen met koffie en thee en de kopjes zelf halen.
Er werd niet gevraagd of iemand nog iets wilde drinken [bij een temperatuur van 30 graden en werden eigenlijk weggekeken. De chauffeur zag de ellende aan en stelde voor om maar weg te gaan. Onderweg maar een gezellig restaurant opgezocht waar we wel welkom waren.
Slecht en onvriendelijk personeel van de melkerij.
Dus geen aanrader. De busmaatschappij heeft nog contact gezocht maar de eigenaar was niet voor rede vatbaar.
Eva heeft hier haar kinderfeestje gevierd! in 1 woord geweldig. gastvrije ontvangst, ze wisten de naam van de jarige jet, dat is al heel wat! eerst cakeje versierd met slagroom en manna's, en een lekker glaasje ranja. mama en oma kregen ook een kopje koffie en een plakje cake! daarna de stallen in en verschillende activiteiten gedaan! toen naar het maisbad, zodat ondertussen de begeleidster de pannenkoeken kon gaan bakken!
de kinderen werden nog beloond met een oorkonde en een sleutelhanger. we gingen voldaan en de kinderen vol van de verhalen, naar huis!
Vandaag met ouders (85jaar) naar de melkerij geweest. We werden heel vriendelijk en leuk ontvangen en hebben een gezellige brunch gehad. Heerlijk klaargemaakt alleen miste we de gekookte eitjes ivm Pasen.Daarna uitleg over de kamelen en een rondleiding over het bedrijf. Een wereld ging voor ons open....wat een beesten zijn dat!
We zijn iets eerder weggegaan ) gezien de leeftijd was het weer genoeg voor die dag) maar het echt de moeite waard. Je krijgt waar voor je geld. Super vriendelijk personeel en goede kok. Enigste minpuntje...een microfoon tijdens de uitleg zou geen kwaad kunnen. Veel kinderen die praten en daardoor voor oudere niet te verstaan.De leuke uitleg door de jonge dame gaat dan aan je voorbij door het lawaai.
Ga er heen echt super leuk. We komen zeker terug met onze kleinkinderen.